Przed rozpoczęciem sezonu lotowego 2022 przypominamy o zmianach w Regulaminie Lotowo – Zegarowym – Rozdział III pkt. 14 oraz pkt. 16 – które dotyczą organizacji lotów i będą miały znaczenie podczas weryfikacji wyników lotowych po sezonie.
- Zarządy organizujące poszczególne loty mają obowiązek dopilnować, aby zostało
wykonane elektroniczne potwierdzenie odlotu gołębi na platformie internetowej
GOLEBIELOTY.PL , które należy następnie wydrukować, podpisać i opieczętować.
Wypuszczenie gołębi może mieć miejsce maksymalnie 2 km od miejsca wskazanego
przez Zarząd Główny PZHGP na stronie internetowej – www.pzhgp.pl w zakładce „Wsp.
Geograficzne”. W przypadku wypuszczenia gołębi w większej odległości od miejsca
wskazanego na stronie internetowej należy na tę okoliczność sporządzić protokół. Ponadto
współrzędne geograficzne miejsca wypuszczenia gołębi do sporządzenia listy
konkursowej muszą być zgodne ze współrzędnymi podanymi na stronie internetowej –
www.pzhgp.pl.
- W potwierdzeniu odlotu gołębi wpisujemy faktyczną ilość koszowanych gołębi.
Potwierdzenie odlotu gołębi jest dokumentem, który decyduje o tym, czy lot wynikający
ze zgłoszonego przed sezonem planu lotów może być zaliczony do współzawodnictwa. W
elektronicznym potwierdzeniu odlotu gołębi na platformie internetowej
GOLEBIELOTY.PL należy w rubryce „Dodatkowe Informacje” obowiązkowo wpisać do
jakiej kategorii MP jest lot, czy jest to lot do GMP, MP Super Maraton lub MP w lotach
gołębi młodych. W przypadku losowym, gdy odlot gołębi potwierdził uprawniony
przedstawiciel Związku, organizator lotu zobowiązany jest do przesłania informacji w
ciągu jednej godziny od wypuszczenia gołębi na e-mail zg@pzhgp.pl do jakiej kategorii
MP jest lot, czy jest to lot do GMP, MP Super Maraton lub MP w lotach gołębi młodych.